1-7- تعریف واژهها : 8
فصل دوم::ادبیات پژوهش… 11
2-1-مقدمه. 12
2-2- مبانی نظری ………………………………………………………………………………………………………………………….. 13
2-3-تاریخچه گردشگری.. 14
2-4- صنعت گردشگری و بازاریابی ……………………………………………………………………………………………… 18
2-5- تصور از مکان ………………………………………………………………………………………………………………………. 19
2-6-دلبستگی وزیبایی محل. 20
7-2- تأثیراقلیم و مکان در جذب گردشگر. 21
8-2-رقابت پذیری گردشگری.. 22
9-2-1-چارچوب استراتژی پورتر: 23
9-2-2-چارچوب استراتژی گیلبرت: 25
9-2-3-چارچوب استراتژی پون. 26
10-2-عناصر صنعت گردشگری.. 27
11-2-گونه شناسی صنعت گردشگری.. 31
11-3-آثار گردشگری.. 35
4-گردشگری وتوسعه. 43
12-2-گردشگری به عنوان یک صنعت.. 44
13-2-نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی.. 45
14-2-استراتژی های توسعه صنعت گردشگری.. 46
15-2-گردشگری و اقتصاد جهانی.. 49
16-2-صنعت گردشگری ایران. 55
17-2-مدیریت گردشگری.. 62
18-2-مشکلات گردشگری در ایران. 63
1-18-2-نبود استانداردهای جهانی برای هتل ها، رستو ران ها ومسافرخانه ها درایران. 63
2-18-2-نبود برنامه ریزی صحیح برای گردشگران داخلی و خارجی.. 64
3-18-2-آشنایی نداشتن اکثر اقشار جامعه به اهمیت صنعت گردشگری و توریسم. 64
19-2-پیشینه پژوهش: 65
فصل سوم:روش پژوهش… 69
3-1- مقدمه. 70
3-2- روش تحقیق. 71
3-3- جامعه آماری.. 71
3-4- حجم نمونه و روش نمونهگیری: 72
3-5- روشها و ابزار جمعآوری اطّلاعات.. 72
3-6- ابزار جمعآوری دادهها: 73
3-7- روشهای آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 73
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها 77
4-1) مقدمه. 78
4-3) آمار توصیفی.. 79
79
80
(4-3-3) : توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت افراد را نشان می دهد. 82
4-4) آمار استنباطی و تجزیه و تحلیل داده ها 83
) 84
4-4-2 : بررسی و آزمون فرضیات بر مبنی ضریب همبستگی اسپیرمن.. 85
4-4-3 : بررسی فرضیه ی پژوهش بر اساس مدل رگرسیون. 89
فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات.. 93
5-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 94
5-2- بررسی نتایج حاصل از یافته های پژوهش ……………………………………………………………………………. 95
5-2-1- همبستگی خطی متغیر وابسته و متغیرهای مستقل ……………………………………………………….. 95
5-2-2- نتیجه گیری حاصل از فرضیات پژوهش …………………………………………………………………………. 95
5-2- نتیجه گیری کلی …………………………………………………………………………………………………………………….97
5-3- پیشنهادات پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………98
5-3-1) پیشنهادات کاربردی.. 98
5-3-2) پیشنهادات برای تحقیقات آینده 98
5-4) محدودیتهای پژوهش: 99
منابع و مآخذ ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 100
فهرست جداول
جدول ( 2-1- ) عناصر صنعت گردشگری از منظر سی. 28
جدول ( 2-2-) عناصر عمومی صنعت گردشگری. 29
جدول ( 3-2) آثار اجتماعی – فرهنگی جهانگردی. 41
جدول ( 4-2-) آثار محیطی گردشگری. 43
جدول (5-2-) پیش بینی رشد واقعی تولید ناخالص داخلی حاصل از گردشگری. 50
جدول ( 6-2) پیش بینی تاثیرات مختلف صنعت گردشگری بر اقتصاد ایران. 52
جدول (7-2): رتبه اقتصاد گردشگری ایران در جهان در بین 181 کشور 53
جدول ( 8-2) : درآمد ارزی حاصل از ورود توریست های خارجی به ایران طی سال های 91-1353. 58
جدول (9-2) : آمار ورود توریست های خارجی به ایران طی سال های 1391-1353. 60
جدول (10-2) : متوسط نرخ رشد گردشگران ورودی به ایران. 62
جدول (4-3): توزیع فراوانی بر حسب میزان تحصیلات.. 80
جدول (4-4): توزیع فراوانی برحسب جنسیت.. 82
جدول (4-5): آزمون کولموگروف -اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرها 84
جدول (4-6): آزمون همبستگی ضریب اسپیرمن اثرات توسعه جهانگردی …………………………………… 85
جدول (4-7): آزمون همبستگی ضریب اسپیرمن نگرش محیطی …………………………………………………..86
جدول (4-8): آزمون همبستگی ضریب اسپیرمن دلبستگی و زیبایی محل …………………………………….87
جدول (4-9): آزمون همبستگی ضریب اسپیرمن پشتیبانی از رقابتی استراتژی …………………………….88
جدول (4-10): محاسبه معنی دار بودن رگرسیون به وسیله آزمون F ……………………………………………89
جدول (4-11): محاسبه معادله رگرسیون بعد متغیرهای مستقل ……………………………………………………90
جدول (4-12) محاسبه معنی دار بودن رگرسیون به وسیله آزمون F ……………………………………………..91
جدول (4-13): محاسبه معادله رگرسیون بعد متغیرهای مستقل ……………………………………………………92
چکیده:
هدف این پژوهش طراحی و تدوین الگوی برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی برای توسعه صنعت توریسم استان کرمانشاه می باشد، این صنعت که یکی از پویاترین فعالیت های اقتصادی عصر حاضر به شمار می رود،نقش مهمی در توسعهی پایدار محلّی ایفا می کند. گردشگری به عنوان ابزار توسعه ای مهم برای اقتصاد مل تها شناخته شده است و اهمیت آن در عصر حاضر، بیش از همه وابسته به چرخه ی اقتصادی است که قابلیت بالایی در زمینه ی پویایی اقتصاد محلّی و بین المللی دارد.روش تحقیق در این پژوهش از نوع کاربردی است، همچنین از آنجایی که ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه میباشد و محقق از طریق پاسخدهندگان اقدام به جمعآوری اطّلاعات نموده است، یک نوع تحلیل میدانی است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه مسئولان دستگاههای اجرایی در رابطه با صنعت توریسم و کارمندان و شرکتهای خصوصی در این رابطه و همچنینین توریستهایی که از کرمانشاه بازردید می کنند می باشند . با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری و بزر