2-7- پایداری در افراد با انگیزش پیشرفت بالا …………………………….. 26
2-8- روشهای اندازه گیری انگیزه پیشرفت ………………………………….. 27
2-9- نظریههای نیاز به پیشرفت……. 27
2-10- ارتباط انگیزه پیشرفت با سایر جنبههای زندگی……………………….. 36
2-11- راههایی برای افزایش انگیزهی پیشرفت در دانشآموزان……………. 39
2-12- شیوههای تربیت فرزند……… 41
2-12-1- شیوۀ مستبدانه…………….. 42
2-12-2- شیوه آزاد منشانه (سهل گیرانه)……………………………………. 43
2-12-3- شیوه مقتدرانه…………….. 45
2-12-4- شیوۀ بی اعتنا……………… 46
2-13- نوجوانی……………………….. 46
2-13-1- روابط بین والدین ونوجوانان ……………………………………………… 48
2-14- نقش والدین به عنوان معلم یا مربی………………………………………. 49
2-14- تأملی نو بر شیوههای فرزند پروری والدین ایرانی…………………. 50
2-15- نظریهها و دیدگاههای نظری 51
2-16- پیشرفت تحصیلی……………. 56
2-17- عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی………………………………….. 57
2-18- عملکرد تحصیلی……………. 60
2-19- پیشینه تحقیق………………….. 62
2-19-1- تحقیقات انجام شده در خارج از ایران………………………….. 62
2-18-2- تحقیقات انجام شده در داخل ایران………………………………. 67
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- مقدمه…………………………….. 74
3-2- روش شناسی تحقیق………….. 74
3-3- جامعه و حجم نمونه …………. 75
3-3-1- روش نمونه گیری…………. 76
3-4- ابزارها و روش جمع آوری اطلاعات ………………………………… 76
3-4-1- روایی و پایی پرسشنامه شیوههای تربیتی والدین …………….. 75
3-5- روش تجزیه و تحلیل دادهها.. 78
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4-1- مقدمه…………………………….. 80
4-2- توصیف نتایج………………….. 81
4-3- تحلیل نتایج (آزمون فرضیهها و سئوالات پژوهش)…………………….. 84
فصل پنجم: بحث ، نتیجه گیری وپیشنهادات
5-1- مقدمه…………………………… 101
5-2- خلاصه یافتهها……………….. 101
5-3- بحث و نتیجه گیری………… 102
5-4- نتیجه گیری…………………… 108
5-5- پیشنهادات کاربردی………… 108
5-6- پیشنهادات پژوهشی………… 109
5-7- محدودیتهای تحقیق……… 110