2-2-8- فرایند تاریخی شهروندی.. 27
2-2-9- ماهیت شهروندی.. 29
2-2-10- شهروندی در یونان باستان و روم. 31
2-2-11- شهروندی در سنت مسیحی.. 32
2-2-12- شهروندی و جامعهی سیاسی.. 33
2-2-13- جهانیشدن و شهروندی.. 34
2-2-14- عوامل مؤثر و بازتابهای فرایند محلی- جهانیشدن بر شهروندی.. 35
2-3- پیشینه پژوهش… 37
2-3-1- مطالعات داخلی.. 37
2-3-2- مطالعات خارجی.. 46
2-3-3- نقد و بررسی پیشینه مطالعاتی.. 49
2-4-1- ترنر. 50
2-4-2- پارسونز. 50
2-4-3- مارکس… 51
2-4-4- هابرماس… 52
2-4-5- مارشال. 53
2-5- مدل مفهومی پژوهش… 54
شکل(2-1): مدل مفهومی پژوهش… 56
2- 7- جمع بندی فصل. 57
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3- 1- مقدمه. 60
3- 2- روش تحقیق. 60
3- 3- معرفی ابزارهای جمع آوری اطلاعات.. 61
3- 4- واحد تحلیل. 62
3- 5- جمعیت آماری.. 62
3- 6- شیوه نمونه گیری.. 63
3- 7- تعیین حجم نمونه. 64
3- 8- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق. 65
3- 9- تعیین روایی و پایایی.. 66
3- 9- 1- روایی (اعتبار) 66
3- 9- 2- پایایی.. 67
3- 9- 2- 1- محاسبه آلفای کرونباخ. 67
3- 10- روش تجزیه و تحلیل داده ها 68
3- 11- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای جمعیت شناختی.. 69
3-11-1- سن.. 69
3-11- 2- جنسیت.. 69
3-11- 3- وضعیت تاهل. 69
3-11- 4- قومیت.. 69
3-11-5- تحصیلات.. 70
3- 12- تعریف مفهومی و عملیاتی دیگر متغیرهای مستقل. 70
3- 12- 1- پایگاه اجتماعی- اقتصادی.. 70
3- 12-1 -1- بعد عینی پایگاه اجتماعی – اقتصادی.. 70
3- 12- 1- 2- بعد ذهنی پایگاه اجتماعی – اقتصادی.. 71
3-12-2- مشارکت فرهنگی.. 73
3-12-3- مشارکت اجتماعی.. 74
3-12-4- مشارکت سیاسی.. 75
3-12- 5- هویت اجتماعی.. 77
3-12- 6- هویت ملی.. 78
3-12-7- میزان استفاده از رسانه رسانه های جمعی.. 79
3-12-8- دینداری.. 80
3-13- متغیر وابسته: آگاهی از حقوق شهروندی.. 81
3-14- جمع بندی فصل. 83
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافتههای پژوهش
4-1- مقدمه. 85
4-2- آمار توصیفی.. 85
4-2-1- توصیف ویژگی های جمعیت نمونه. 85
4-2-1-1- متغیر سن.. 85
4-2-1-2- متغیر جنسیت.. 86
4-2-1-3- متغیر وضعیت تاهل. 86
4-2-1-4-متغیر تحصیلات.. 87
4-2-1-5-متغیر قومیت.. 88
4-2-2- توصیف ویژگی های دیگر متغیرهای مستقل. 88
4-2-2-1- متغیر پایگاه اجتماعی – اقتصادی.. 88
4-2-2-1-1- متغیر پایگاه اجتماعی – اقتصادی در بعد عینی.. 88
4-2-2-1-2- متغیر پایگاه اجتماعی – اقتصادی ذهنی.. 89
4-2-2-8- آماره های توصیفی سایر متغیرهای مستقل تحقیق. 90
4-2-3-توصیف ویژگی های متغیر وابسته (آگاهی از حقوق شهروندی) 90
4-3- تجزیه و تحلیل داده ها 91
4-3-1- آزمون فرضیه های تحقیق. 91
4-3-1-1- آزمون فرضیه نخست.. 91
4-3-1-2- آزمون فرضیه دوم. 92
4-3-1-3- آزمون فرضیه سوم. 93
4-3-1-4- آزمون فرضیه چهارم. 93
4-3-1-5- آزمون فرضیه پنجم. 94
4-3-1-6- آزمون فرضیه ششم. 94
4-3-1-7- آزمون فرضیه هفتم. 95
4-3-1-8- آزمون فرضیه هشتم. 95
4-3-2-آزمون متغیرهای زمینه ای با متغیر آگاهی از حقوق شهروندی.. 97
4-3-2-1-آزمون فرضیه نخست.. 97
4-3-2-2- آزمون فرضیه دوم. 98
4-3-2-3- آزمون فرضیه سوم. 98
4-3-2-4-آزمون فرضیه ی چهارم. 99
4-3-2-5-آزمون فرضیهی پنجم. 100
4-4- ضرایب همبستگی تفکیکی بین متغیرهای مستقل و وابسته. 101
4-5- یافته ها و تحلیل های رگرسیون چند متغیره تحقیق. 105
. 109
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه. 111
5-2- نتایج تئوریکی فرضیات و مقایسه نتایج با پیشینه و نظریات تحقیق. 112
5-3- پیشنهادات کاربردی.. 117
5-4- پیشنهادات پژوهشی.. 118
5-5- محدویت ها 119
5-6- خلاصه فصل. 120
منابع فارسی.. 123
منابع انگلیسی.. 127
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول(2-1) نحوه استخراج متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………… 54
جدول 3-1 : ضرایب آلفای کرونباخ متغیرهای مختلف تحقیق………………………………………………….. 68
جدول 3-2:گویه های سنجش پایگاه اجتماعی- اقتصادی در بعد عینی…………………………………………. 71
جدول 3-3: گویه های سنجش پایگاه اجتماعی- اقتصادی در بعد ذهنی……………………………………….. 72
جدول 3-4:گویه های سنجش متغیر مشارکت فرهنگی…………………………………………………………….. 74
جدول 3-5 :گویه های سنجش متغیر مشارکت اجتماعی…………………………………………………………… 75
جدول 3-6 :گویه های سنجش متغیر مشارکت سیاسی…………………………………………………………….. 76
جدول 3-7 :گویه های سنجش متغیر هویت اجتماعی………………………………………………………………. 77
جدول 3-7 :گویه های سنجش متغیر هویت ملی.. 79
جدول 3- 8: گویه های سنجش متغیر میزان استفاده از رسانه……………………………………………………… 80
جدول 3-9 :گویه های سنجش متغیر دینداری……………………………………………………………………….. 80
جدول 3-10 :گویه های سنجش متغیر حقوق شهروندی…………………………………………………………… 82
جدول (1-4): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه های سنی……………………………………………. 86
جدول (4-2) آماره های توصیفی مربوط به متغیر جنس…………………………………………………………… 86
جدول (4-3) آماره های توصیفی مربوط به متغیر وضعیت تاهل…………………………………………………. 87
جدول (4-4) توزیع فروانی پاسخگویان بر حسب متغیر تحصیلات.. 87
جدول (4-5) آماره های توصیفی مربوط به متغیر قومیت………………………………………………………….. 88
جدول (4-6)توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب متغیر پایگاه اجتماعی – اقتصادی در بعد عینی………. 89
جدول (4-7)توزیع فراوانی پاسخ گویان برحسب متغیر پایگاه اجتماعی – اقتصادی در بعد ذهنی………. 90
جدول (4-8) : آماره های توصیفی مربوط به متغیرهای مستقل…………………………………………………… 90
جدول (4-9)آماره های توصیفی مربوط به متغیر آگاهی از حقوق شهروندی………………………………….. 91
جدول (4-10)رابطه بین متغیرهای مشارکت فرهنگی و آگاهی از حقوق شهروندی…………………………. 92
(جدول 4-11) رابطه بین متغیرهای مشارکت سیاسی و آگاهی از حقوق شهروندی.. 92
جدول (4-12) رابطه بین متغیرهای مشارکت اجتماعی و آگاهی از حقوق شهروندی.. 93
جدول (4-13) رابطه بین متغیرهای هویت ملی و آگاهی از حقوق شهروند………………………………… ی 93
جدول 4-14- رابطه بین متغیرهای هویت اجتماعی و آگاهی از حقوق شهروندی…………………………… 94
جدول (4-15) رابطه بین متغیرهای استفاده از رسانه و آگاهی از حقوق شهروندی………………………….. 95
جدول (4-16) رابطه بین متغیرهای میزان دینداری و آگاهی از حقوق شهروندی……………………………. 95
جدول (4-17)رابطه بین متغیرهای پایگاه اجتماعی – اقتصادی و آگاهی از حقوق شهروندی…………….. 96
جدول (4-18)رابطه بین متغیرهای پایگاه اجتماعی – اقتصادی عینی و آگاهی از حقوق شهروندی……… 96
جدول (4-19) رابطه بین متغیرهای پایگاه اجتماعی – اقتصادی ذهنی و آگاهی از حقوق شهروندی……. 97
جدول (4-20)رابطه بین متغیرهای« سن» و « آگاهی از حقوق شهروندی » 97
جدول (4-21) آزمون تفاوت میانگین (T) آگاهی از حقوق شهروندی برحسب جنسیت………………….. 98
جدول (4-22) آزمون تفاوت میانگین (T) آگاهی از حقوق شهروندی برحسب وضعیت تاهل…………… 99
جدول (4-23)آزمون آنالیز واریانس یک طرفه آگاهی از حقوق شهروندی برحسب قومیت………………. 100
جدول (4-24)آزمون آنالیز واریانس یک طرفه تحصیلات و آگاهی از حقوق شهروندی…………………… 101
جدول (4-25) تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیره متغیرهای مستقل و آگاهی از حقوق شهروندی…… 107
جدول (4- 26) نتایج حاصله از رگرسیون چند متغیره فرضیه های تحقیق…………………………………….. 107
فصل اول
کلیات تحقیق