تقسیمات بازاریابی ورزشی 22
بازاریابی در باشگاههای ورزشی 23
بازاریابی خدمات در مقابل بازاریابی کالاهای فیزیکی 24
خدمت: تعریف و ویژگیها ……………………………………………..24
تفاوتهای اساسی بین کالاها و خدمات:..………..……………………………26
انواع مراکز خدماتی …………..………………………………………..29
آمیخته بازاریابی خدمات 29
مشتری مداری 35
انواع مشتری 36
مدیریت ارتباط با مشتری 36
رفتار مصرف کننده ورزشی 38
فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کننده ورزشی 40
عوامل غیرقابل کنترل موثر بر فرآیند تصمیم گیری خرید ورزشی 45
1- عوامل فرهنگی 45
2- عوامل روانی 46
3- عوامل موقعیتی و اجتماعی 46
پیشینه تحقیق 48
جمع بندی کلی 52
فصل سوم: روششناسی پژوهش
روش پژوهش 56
جامعه آماری و نمونه آماری 56
ابزارگردآوری داده ها 56
روایی و پایایی پرسشنامه 57
چگونگی جمع آوری دادهها 58
روشهای تجزیه و تحلیل آماری 58
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
توصیف داده های آماری 61
الف). توصیف ویژگی های فردی آزمودنیهای پژوهش 61
میانگین و انحراف استاندارد سوالات 71
بخش دوم: آمار استنباطی 72
تحلیل عاملی 72
آزمون بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها: 75
آزمون فرضیه های پژوهش 79
آزمون خوبی (نیکویی). برازش 85
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
خلاصه پژوهش 95
یافته های توصیفی پژوهش 96
بحث و نتیجه گیری 99
پیشنهادهای برخاسته از پژوهش 107
پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده 108
منابع فارسی ………………..………………………………………….………….110
منابع لاتین …………………..……………………………………….…….………113
پیوست ها ……………………..……………………………………..120
21
26
34
54
58
62
63
63
64
65
66
67
68
69
70
71
74
75
76
77
78
79
81
84
85
86
89
90
91
91
92 |
|
جدول1‑2: ویژگیهای منحصر به فرد ورزش ……………………………………………………………………..
جدول 0‑2: ویژگیهای کالاها و خدمات …………………………………………………………………………
جدول 0‑3: آمیخته بازاریابی و c4 از دیدگاه مشتریان ……………………………………………………………
جدول 4-2: جمع بندی پیشینه ی تحقیقات به طور خلاصه …………………………………………………………
جدول1-3: میزان آلفای مقیاس و عوامل چهارگانه آمیخته بازاریابی ورزشی ……………………………………………
جدول 1-4: سن آزمودنی ها ……………………………………………………………………………………
جدول 2-4: وضعیت تاهل آزمودنیها …………………………………………………………………………….
جدول 3-4: وضعیت شغلی آزمودنی ها ……………………………………………………………………………
جدول 4-4: سطح تحصیلات آزمودنیها…………………………………………………………………………..
جدول 5-4: سابقه فعالیت ورزشی آزمودنیها ………………………………….…………………………………..
جدول 6-4: فاصله تقریبی منزل تا باشگاه آزمودنیها ………………………………………………………………
جدول 7-4: نحوه آشنایی مشتریان با باشگاه ………………………………………………………………………
جدول 8-4: هدف و انگیزه از تمرین در باشگاه آزمودنیها …………………………………………………………..
جدول 9-4: اطلاع از وضعیت امکانات سایر باشگاه های آزمودنیها ……………………………………………………
جدول 10-4: روزهای استفاده از امکانات باشگاه در هفته آزمودنی ها …………………………………………………
جدول 11-4: میانگین و انحراف استاندارد سوالات …………………………………………………………………
جدول 12-4: نتایج آزمون بارتلت و کیسر می یر و اوکلین ………………………………………………………….
جدول 13-4: نتایج آزمون کالموگروف اسمیرنوف ………………………………………………………………….
جدول 14-4: اشتراکات گویه های ابزار تحقیق ……………………………………………………………………
جدول 15-4: نتایج سهم واریانس هر یک از شاخص ها (عوامل 4گانه آمیخته بازاریابی)…………………………………
جدول 16-4: نتایج تحلیل مولفه های اصلی همراه با چرخش واریماکس در مورد بار عاملی سوالات (گویهها)…………….
جدول 17-4: نتایج ارزیابی پایایی عامل های تصمیمات مشتریان……………………………………………………
جدول 18-4: ارتباط بین شاخصها و عاملهای عوامل موثر بر تصمیم گیری مشتریان در انتخاب باشگاه …………………
جدول 19-4: ارتباط بین عاملهای عوامل موثر بر تصمیمات مشتریان ……………………………………………….
جدول 20-4: آزمون ها و شاخص های مدل عوامل موثر بر تصمیمات مشتریان ……………………………………….
جدول 21-4: آزمون ها و شاخص های مدل عوامل موثر بر تصمیمات مشتریان………………………………………..
جدول 22-4: وضعیت عامل ها …………………………………………………………………………………..
جدول 23-4: وضعیت سوالات پرسشنامه …………………………………………………………………………
جدول 24-4: نتایج آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندی عوامل 4گانه ترجیحات مشتریان …………………………..
جدول 25-4: نتایج آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندی سوالات 1 تا 4 از عامل قیمت ……………………………..
جدول 26-4: نتایج آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندی سوالات 5 تا 9 از عامل مکان ………………………….
جدول 27-4: نتایج آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندی سوالات 10 تا 15 از عامل ترویج …….……………………….92
جدول 28-4: نتایج آزمون فریدمن در خصوص اولویت بندی سوالات 16 تا 20 از عامل محصول ……………………………..93
شکلها و نمودارها
5
5
5
18
24
28
30
40
41
41
45
47
48
62
63
64
65
66
67
68
69
70
70
80
82
82
83 |
شکل1-1: فرآیند تصمیمگیری خرید ورزشی سه مرحلهای ……………………………………………….……..
شکل2-1: فرآیند تصمیمگیری خرید ورزشی پنج مرحلهای ……………………………………………………..
شکل3-1: مدل تصمیم مشتری هووارد (1994) ………………………………………………………………
شکل1-2: فرایند بازاریابی …………………………………………………………………………………..
شکل 2‑2: مقایسه آمیخته بازاریابی در مورد کالاو خدمات ………………………………………………………
شکل 0‑2: چهار ویژگی خدمات ……………………………………………………………………………..
شکل 0‑2: اجزای یکپارچه آمیخته بازاریابی خدمات …………………………………………………………..
شکل5-2: فرآیند تصمیمگیری خرید ورزشی سه مرحلهای ……………………………………………………….
شکل6-2: فرآیند تصمیمگیری خرید ورزشی پنج مرحلهای ………………………………………………………
شکل 7-2: فرآیند کامل تصمیمگیری خرید ورزشی ……………………………………………………………
شکل 8-2: عوامل موثر ( غیرقابل کنترل ). بر رفتار مخاطبان ورزشی ……………………………………………..
شکل 9-2: تأثیر موقعیت در رفتار مصرف کننده ورزشی …………………………………………………………
شکل10-2: عوامل مؤثر در فرایند تصمیم گیری خرید …………………………………………………………
شکل 1-4: توزیع فراوانی متغیر سن آزمودنی ها ……………………………………………………………….
شکل 2-4: توزیع فراوانی متغیر وضعیت تاهل آزمودنی ها ………………………………………………………
شکل 3-4: توزیع فراوانی متغیر وضعیت شغلی …………………………………………………………………
شکل 4-4: توزیع فراوانی متغیر سطح تحصیلات ……………………………………………………………….
شکل 5-4: توزیع فراوانی متغیر سابقه فعالیت ورزشی ………………………………………………………….
شکل 6-4: توزیع فراوانی فاصله منزل تا باشگاه مشتریان ……………………………………………………….
شکل 7-4: توزیع فراوانی نحوه آشنایی مشتریان با باشگاه ………………………………………………………
شکل 8-4: توزیع فراوانی متغیر هدف و انگیزه از تمرین در باشگاه ………………………………………………..
شکل 9-4: اطلاع از وضعیت امکانات سایر باشگاه های آزمودنیها …………………………………………………
شکل 10-4: توزیع فراوانی میزان استفاده هفتگی مشتریان از امکانات باشگاه ………………………………………
شکل 11-4: مدل مفهومی ترجیحات مشتریان در انتخاب یک باشگاه بر اساس عوامل 4گانه آمیخته بازاریابی………….
شکل 12-4: رابطه بین عامل قیمت با هر کدام از سؤالات 1 تا 4 …………………………………………………
ش