1-6-1 فرضیه اصلی.. 8
1-6-2 فرضیات فرعی.. 9
1-7 مدل مفهومی پژوهش… 9
1-8 قلمرو تحقیق.. 10
1-8-1 قلمرو مکانی.. 10
1-8-2 قلمرو زمانی.. 10
1-8-3 قلمرو موضوعی.. 10
1-9 تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 10
1-9-1 تعاریف نظری.. 10
1-9-2 تعاریف عملیاتی.. 14
فصل دوم. 15
2-1 رهبری تحول آفرین.. 16
2-1-1 مقدمه 16
2-1-2 تعریف رهبری.. 17
2-1-3 تعریف رهبری تحوّل آفرین و مفهوم آن. 18
2-1-4 تعریف مولفه های رهبری تحول آفرین.. 21
2-1-5 سیر تحول مفهوم رهبری.. 24
2-1-6 سبک های نوین رهبری.. 30
2-1-7 اهمیت و ضرورت رهبری تحول آفرین.. 36
2-1-8 نقاط قوت و ضعف رهبری تحول آفرین.. 37
2-1-9 مدل های رهبری تحول آفرین.. 39
2-2 خودکارامدی.. 45
2-2-1 مقدمه 45
2-2-2 تعاریف خودکارآمدی.. 46
2-2-3 مفهوم خود و خودکارآمدی.. 50
2-2-4 مفهوم خودکارآمدی.. 51
2-2-5 مولفه های خودکارآمدی.. 56
2-2-6 فرایند های فعال شونده مرتبط با خودکار آمدی.. 57
2-2-7 اثرات خودکارآمدی بر کارکردهای روان شناختی.. 59
2-2-8 منابع خودکارآمدی.. 64
2-2-9 مراحل رشد خودکارآمدی.. 66
2-2-10 تفاوت تبیینهای رفتاری و شناختی با تبیین درمانی بندورا 68
2-2-11 خودکارآمدی و رشد و تقویت تواناییها 70
2-2-12 خودکارآمدی و تنظیم عملکرد. 72
2-2-13 خودکارآمدی و انتظار. 73
2-2-14 خودکارآمدی و تفاوتهای سنی و جنسیتی.. 74
2-2-15 خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی.. 75
2-2-16 خودکارآمدی و سلامت جسمانی.. 76
2-2-17 خودکارآمدی و کنار آمدن با استرس… 77
2-2-18 خودکارآمدی و عملکرد شغلی.. 78
2-2-19 مدل مفهومی پژوهش… 81
2-3 پیشینه پژوهش… 82
2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج از کشور. 82
2-3-2 تحقیقات داخلی.. 90
2-4 معرفی سازمان شهرداری.. 102
2-4-1 شهرداری چیست؟. 102
2-4-2 وظائف شهرداری.. 103
2-4-3 وظایف فعلی شهرداری آران و بیدگل.. 104
فصل سوم. 106
3-1 مقدمه 107
3-2 روش تحقیق.. 107
3-3 جامعه آماری.. 108
3-4 نمونه آماری.. 108
3-5 ابزار جمع آوری اطلاعات… 108
3-5-1 پرسشنامه رهبری تحول آفرین.. 110
3-5-2 پرسشنامه خودکارآمدی.. 110
3-6 روایی و پایایی پرسشنامه. 111
3-6-1 تعیین اعتبار(روایی) پرسشنامه. 111
3-6-2 تعیین پایایی( قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 112
3-7 تجزیه و تحلیل آماری.. 113
فصل چهارم. 115
4-1 مقدمه 116
4-2 جداول توصیفی.. 117
4-2-1 توصیف گویه های مربوط به ویژگیهای آرمانی.. 117
4-2-2 توصیف گویه های مربوط به رفتارهای آرمانی.. 119
4-2-3 توصیف گویه های مربوط به انگیزش الهام بخش… 121
4-2-4 توصیف گویه های مربوط به ترغیب ذهنی.. 122
4-2-5 توصیف گویه های مربوط به ملاحظات فردی.. 124
4-2-6 توصیف گویه های مربوط به خودکارآمدی.. 126
4-3 آزمون نرمالیته. 129
4-4 جداول تحلیلی: آزمون رگرسیون. 131
4-4-1 فرضیه اصلی.. 131
4-4-2 فرضیه های فرعی.. 134
فصل پنجم. 140
5-1 مقدمه 141
5-2 بحث و نتیجه گیری.. 141
5-3 پیشنهادات… 145
5-3-1 پیشنهادات کاربردی.. 146
5-3-2 پیشنهادات پژوهشی.. 149
پیوست ها 150
پرسشنامه ی پژوهش… 151
فهرست منابع.. 153
فهرست جداول
جدول 3-1 طیف لیکرت… 109
جدول 3-2 ترکیب سوالات پرسشنامه. 109
پایایی متغیرهای پژوهش… 113
جدول4-1 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ویژگی های آرمانی.. 117
جدول 4-2 توصیف ویژگیهای آرمانی.. 117
جدول 4-3 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب رفتارهای آرمانی.. 119
جدول 4-4 توصیف رفتارهای آرمانی.. 119
جدول 4-5 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب انگیزش الهام بخش… 121
جدول 4-6 توصیف انگیزش الهام بخش… 121
جدول4-7 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ترغیب ذهنی.. 122
جدول4-8 توصیف ترغیب ذهنی.. 123
جدول 4-9 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ملاحظات فردی.. 124
جدول 4-10 توصیف ملاحظات فردی.. 124
جدول 4-11 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب خودکارآمدی.. 126
جدول 4-12 توصیف خودکارآمدی.. 127
جدول 4-13 آزمون نرمالیته متغیرها و ابعاد تحقیق.. 129
جدول 4-14 برازش مدل رگرسیونی بین خودکارامدی و رهبری تحول آفرین.. 131
جدول 4-15 معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون F.. 132
جدول 4-16 محاسبه معادله رگرسیون یک متغیر. 133
جدول 4-17 برازش مدل رگرسیونی بین خودکارامدی و شاخص های رهبری تحول آفرین.. 134
جدول 4-18معنی دار بودن رگرسیون بوسیله آزمون F.. 135
جدول 4-19 آزمون همخطی بین متغیر خودکارآمدی و ابعاد رهبری تحول آفرین.. 136
جدول 4-20 محاسبه معادله رگرسیون پنج متغیره 137
فهرست نمودارها
نمودار 4-1 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ویژگیهای آرمانی.. 118
نمودار 4-2 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب رفتارهای آرمانی.. 120
نمودار 4-3 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب انگیزش الهام بخش… 122
نمودار 4-4 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ترغیب ذهنی.. 123
نمودار 4-5 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب ملاحظات فردی.. 125
نمودار 4-6 توزیع فراوانی جمعیت نمونه برحسب خودکارآمدی.. 128
نمودار 4-7 هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی 1 متغیره 132
نمودار 4-8 هیستوگرام برآورد شدن مدل رگرسیون خطی 5 متغیره 135
فهرست اشکال
شکل 1-1 مدل مفهومی پژوهش… 9
شکل 2-1 مولفه های رهبری تحول آفرین.. 21
شکل 2-2 الگوی اقتضایی برای درک رهبری.. 28
شکل 2-3 ویژگی های رهبران تحول آفرین کونورتی.. 42
شکل 2-4 مدل مفهومی پژوهش… 82
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر شناسایی میزان تاثیر رهبری تحول آفرین بر خودکارآمدی کارکنان شهرداری شهرستان آران و بیدگل می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- علی است که جهت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای تدوین پیشینه تحقیق و مبانی نظری آن از روش کتابخانه ای استفاده گردیده است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه کارکنان شهرداری آران و بیدگل است به تعداد 100 نفر است، و برای نمونه گیری از روش سر شماری استفاده شده است. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه رهبری تحولی باس و خودکارآمدی شرر و همکاران روی آزمودنی ها اجرا شد. در این تحقیق 6 فرضیه مورد بررسی قرار گرفت که شامل یک فرضیه اصلی است که به شناسایی تاثیر سبک رهبری تحول آفرین بر خودکارآمدی کارکنان پرداخته و 5 فرضیه فرعی که به شناسایی تاثیر ابعاد سبک رهبری تحول آفرین شامل: ویژگیهای آرمانی، رفتارهای آرمانی، انگیزش الهام بخش، ترغیب ذهنی و ملاحظات فر