6-1-2 مفهوم مدیریت دانش…. 20
7-1-2 اصول مدیریت دانش…. 22
8-1-2 تئوری مدیریت دانش جامع.. 23
9-1-2 تئوری مدیریت دانش جامع نگر. 24
10-1-2 تئوری مدیریت دانش تیمی… 24
11-1-2 راهبردهای مدیریت دانش…. 25
12-1-2 نگرش دانش محور به سازمان.. 28
13-1-2 الزامات ساختاری برای مدیریت دانش مؤثر. 29
14-1-2 توسعه ابعاد ساختاری برای سازمانهای دانش محور 30
15-1-2 مزایای تجاری دانش محوری.. 31
16-1-2 ایجاد سازمانهای یادگیرنده به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار 31
17-1-2 سازمانهای یادگیرنده 33
18-1-2 ویژگیهای سازمان یادگیرنده 34
19-1-2 مطالعات تحقیقی در مورد تسهیم دانش…. 35
2-2 بخش دوم: مقدمه ( یادگیری سازمانی ) 38
1-2-2 تعریف یادگیری و مؤلفه های آن.. 38
2-2-2 تعاریف یادگیری سازمانی.. 40
3-2-2 فرایندهای یادگیری سازمانی.. 44
4-2-2 فرایند سه مرحله ای یادگیری سازمانی.. 48
5-2-2 چهار عنصر یادگیری سازمانی.. 49
6-2-2 چرخه یادگیری… 50
7-2-2 یادگیری سازمانی به مثابه تسلط بر دانش….. 52
8-2-2 ویژگیهای یادگیری سازمانی… 53
9-2-2 انواع یادگیری سازمانی.. 54
1-9-2-2 یادگیری فردی، گروهی و سازمانی… 54
2-9-2-2 یادگیری یک حلقه ای، دوحلقه ای و دوگانه. 57
3-9-2-2 یادگیری درون سازمانی و برون سازمانی.. 57
4-9-2-2 یادگیری درونی و بیرونی.. 59
5-9-2-2 یادگیری سطح پائین و سطح بالا. 60
6-9-2-2 یادگیری ارثی، تجربی و نیابتی… 61
7-9-2-2 یادگیری تطبیقی و مولد.. 61
10-2-2 چهار بعد یادگیری سازمانی… 62
11-2-2 یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 64
12-2-2 تهدیدهای فن آوری اطلاعات در یادگیری سازمانی.. 66
13-2-2 فراموش کاری و موانع یادگیری سازمانی.. 68
1-13-2-2 موانع یادگیری سازمانی.. 69
14-2-2 تسهیل کنندگان یادگیری سازمانی.. 70
1-3 روش تحقیق.. 74
2-3 جامعه آماری.. 74
3-3 تعیین حجم نمونه. 74
4-3 روش نمونه گیری.. 75
5-3 ابزار گردآوری اطلاعات… 75
6-3 روایی و پایایی ابزار سنجش اطلاعات تحقیق.. 77
7-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 77
1-4 تحلیل توصیفی داده ها 79
1-1-4 میزان تحصیلات… 79
2-1-4 سابقه خدمت… 80
3-1-4 شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت کارکنان.. 80
4-1-4 تعداد دوره های آموزشی ضمن خدمت که منتخبین شرکت کرده اند. 81
5-1-4 تعداد ساعات دوره های آموزشی ضمن خدمت که منتخبین شرکت کرده اند 82
6-1-4 جنسیت… 83
7-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه دانش شغلی کارکنان بانک صادرات آذربایجان غربی… 84
8-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه شناسایی دانش….. 85
9-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه حذف دانش بی اعتبار. 86
10-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه ذخیره دانش….. 87
11-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه خلق دانش جدید.. 88
12-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه کسب، انتقال و بکارگیری دانش…. 90
13-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه کار و یادگیری تیمی… 92
14-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه یادگیری مرتبط با رسالت و چشم انداز بانک…. 94
15-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه ایجاد فرهنگ یادگیری.. 96
16-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه محیط تسهیل کننده یادگیری… 98
17-1-4 بررسی داده های مربوط به مؤلفه بکارگیری فن آوری… 100
2-4 تحلیل استنباطی داده ها 102
1-2-4 تحلیل استنباطی فرضیه اصلی.. 102
2-2-4 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی اول.. 103
3-2-4 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی دوم. 104
4-2-4 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی سوم. 105
5-2-4 تحلیل استنباطی فرضیه فرعی چهارم. 106
. 108
1-5 نتایج بخش توصیفی داده ها 108
2-5 نتایج بخش استنباطی داده ها 109
3-5 سایر نتایج بدست آمده از حاصل از پژوهش….. 111
4-5 بحث و نتیجه گیری… 111
5-5 پیشنهادات… 114
6-5 پیشنهاد برای تحقیقات آتی.. 115
7-5 محدودیتهای تحقیق.. 116
منابع فارسی.. 117
منابع انگلیسی… 120
ضمیمه 1: پرسشنامه مدیریت دانش….. 124
ضمیمه 2: پرسشنامه یادگیری سازمانی… 126
ضمیمه 3: خروجی آزمون پایایی پرسشنامه ها 127
ضمیمه 4: خروجی آزمون رگرسیون فرضیه های تحقیق… 128
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-2 : تعاریف راهبرد دانش……………………………………………………………………………………………………………….. 26
جدول 2-2 : ابعاد اصلی و فرعی یادگیری سازمانی…………………………………………………………………………………….. 63
جدول 3-2 : موانع اصلی یادگیری سازمانی………………………………………………………………………………………………… 70
جدول 4-2 : تسهیل کنندگان یادگیری سازمانی و فن آوری اطلاعات پشتیبان……………………………………… 71
جدول 1-3 : مقیاس پرسشنامه لیکرت……………………………………………………………………………………………………….. 75
جدول 1-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به میزان تحصیلات……………………………………………………………………….. 79
جدول 2-4 :اطلاعات مربوط به آمارههای توصیفی سابقه خدمت……………………………………………………………… 80
جدول 3-4 : اطلاعات مربوط به شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت………………………………………… 80
جدول 4-4 : اطلاعات تعداد دوره های آموزشی که منتخبین شرکت کرده اند……………………………………… 81
جدول 5-4 : اطلاعات توصیفی میزان ساعات شرکت در دوره های آموزشی ضمن خدمت………………….. 82
جدول 6-4 : اطلاعات مربوط به آمارههای توصیفی جنسیت…………………………………………………………………….. 83
جدول 7-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به دانش شغلی کارکنان بانک صادرات آذربایجان غربی…………….. 84
جدول 8-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه شناسایی دانش توسط کارکنان بانک……………………………. 85
جدول 9-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه اعتبارسنجی دانش توسط کارکنان بانک……………………… 86
جدول 10-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه ایجاد تغییر( ذخیره ) در دانش………………………………….. 87
جدول 11-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه خلق دانش جدید ( پالایش )……………………………………… 88
جدول 12-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه کسب، انتقال و بکارگیری دانش…………………………………. 90
جدول 13-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه کار و یادگیری تیمی…………………………………………………… 92
جدول 14-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه یادگیری مرتبط با رسالت و چشم انداز بانک……………. 94
جدول 15-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه ایجاد فرهنگ یادگیری………………………………………………… 96
جدول 16-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه محیط تسهیل کننده یادگیری……………………………………. 98
جدول 17-4 : اطلاعات توصیفی مربوط به مؤلفه بکارگیری فن آوری…………………………………………………… 100
جدول 18-4 : اطلاعات آزمون همبستگی پیرسون فرضیه اصلی پژوهش……………………………………………. 102
جدول 19-4 : اطلاعات آزمون همبستگی پیرسون فرضیه فرعی اول پژوهش…………………………………….. 103
جدول 20-4 : اطلاعات آزمون همبستگی پیرسون فرضیه فرعی دوم پژوهش……………………………………. 104
جدول 21-4 : اطلاعات آزمون همبستگی پیرسون فرضیه فرعی سوم پژوهش…………………………………… 105
جدول 22-4 : اطلاعات آزمون همبستگی پیرسون فرضیه فرعی چهارم پژوهش………………………………… 106
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-4 : نمودار میزان تحصیلات جامعه آماری منتخب……………………………………………………………………… 79
نمودار 2-4 : نمودار جامعه آماری منتخب به تفکیک جنسیت………………………………………………………………….. 83
نمودار 3-4 : نمودار میزان تشویق کارکنان بخاطرداشتن دانش بالا…………………………………………………………… 84
نمودار 4-4 : نمودار میزان قدردانی مسؤلین از کارکنان برای خلق دانش جدید……………………………………… 86
نمودار 5-4 : نمودار میزان تخصیص اعتبار برای خلق دانش جدید…………………………………………………………. 89
نمودار 6-4 : نمودار میزان تشریک مساعی مدیران و کارکنان در فعالیتهای رشد و یادگیری………………… 91
نمودار 7-4 : نمودار میزان توجه و تأکید به یادگیری تیمی در بانک………………………………………………………… 93
نمودار 8-4 : نمودار میزان اهمیت یادگیری در چشم انداز بانک………………………………………………………………. 95
نمودار 9-4 : نمودار میزان کاهش رسمیت و مقررات دست و پاگیر در بانک………………………………………… 97
نمودار 10-4 : نمودار میزان تداخل کاری بین واحدهای بانک…………………………………………………………………. 99
نمودار 11-4 : نمودار میزان دسترسی کارکنان بانک به شبکه های محلی، اینترانت و اینترنت……………. 101
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل 1-1 : مدل مفهومی تحق