۲-۱-۳- پیامدها ونتایج بالقوه رفتارشهروندی. ۱۹
۲-۱-۴- ابعاد رفتار شهروندی سازمانی ۲۰
۲-۱-۵- انواع رفتار شهروندی در سازمان از دید گراهام. ۲۲
۲-۱- ۶- مدل رفتارهای شهروندی پادساکف ۲۴
۲-۱-۷ – رابطه میان هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی ۲۵
بخش دوم :هوش هیجانی
۲-۲-۱-ارتباطات عاطفی ونظریه های مربوط به آن. ۲۶
۲-۲-۲- عواطف ۳۰
۲-۲-۳- عواطف و هوش هیجانی. ۳۰
۲-۲-۴- مفهوم وتعاریف هوش هیجانی. ۳۱
۲-۲-۵- ابعاد هوش هیجانی از دیدگاه گلمن ۳۲
۲-۲-۶- مهارت های خود مدیریتی ۳۸
۲-۲-۷ – مهارتهای خودآگاهی. ۴۰
۲-۲-۸- مؤلفههای خودآگاهی . ۴۰
۲-۲-۹- فواید خودآگاهی. ۴۰
۲-۲-۱۰-شناسایی و کنترل احساسات ۴۱
۲-۲-۱۱- هوش هیجانی از دیدگاه مایروسالووی ۴۱
۲-۲-۱۲- هوش هیجانی در محل کار. ۴۶
۲-۲-۱۳- هوش هیجانی و رضایت شغلی. ۴۷
۲-۲-۱۴- هوش هیجانی و ارزیابی عواطف درمحیط کار ۴۸
۲-۲-۱۵- هوش هیجانی و توانمند سازی. ۵۰
۲-۲-۱۶- هوش هیجانی و تعهد سازمانی ۵۱
بخش سوم :رفتارهای کاری معکوس
۲-۳-۱- رفتارهایکاریمعکوس ۵۲
۲-۳-۲- رابطه میان هوش هیجانی و رفتار شهروندی معکوس ۵۲
بخش چهارم:پیشینه تحقیق
۴-۲- پیشینه تحقیق. ۵۵
فصل سوم روش اجرای تحقیق
۳-۱- مقدمه ۶۳
۳-۲- روش تحقیق ۶۳
۳-۲-۱-از نظر هدف ۶۳
۳-۲-۲- ازنظر روش ۶۳
۳-۳ – فرآیند اجرای تحقیق ۶۴
۳-۴- جامعه آماری ،نمونه وتعیین حجم نمونه ۶۴
۳-۵- روش های گردآوری داده ها ۶۸
۳-۶- ابزارگرداوری اطلاعات ۶۵
۳-۷- روایی و پایایی. ۶۶
۳-۸- روش تجزیه و تحلیل دادهها. ۶۹
۳-۹- آزمونهای برازندگی مدل کلی ۷۰
۳-۹-۱- شاخص مجذور کای. ۷۰
۳-۹-۲- جذر برآورد واریانس خطای تقریب (RMSEA ) 70
۳-۹-۳- شاخص برازندگی تطبیقی (CFI). 70
۳-۹-۴- شاخص برازندگی (GFI) و شاخص تعدیل شده برازندگی (AGFI) ۷۰
فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها
۴-۱- مقدمه . ۷۳
۴-۲- ارزیابی مدل های ساختاری تحقیق ۷۳
۴-۳- ارزیابی متغیرهای تحقیق ۷۵
۴-۴- بررسی فرضیات تحقیق. ۸۰
۴-۴-۱- آزمون فرضیه اول ۸۰
۴-۴-۲- آزمون فرضیه دوم ۸۰
۴-۴-۳- آزمون فرضیه سوم ۸۱
۴-۴-۴- آزمون فرضیه چهارم ۸۱
۴-۴-۵-آزمون فرضیه پنجم ۸۲
۴-۵-۶- آزمون فرضیه ششم ۸۲
۴-۵-۷- آزمون فرضیه هفتم. ۸۳
۴-۵-۸- آزمون فرضیه هشتم. ۸۳
فصل پنجم نتیجهگیریوپیشنهادات
۵-۱- مقدمه ۸۹
۵-۲- یافته های تحقیق ۸۹
۵-۲-۱- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه اول. ۸۹
۵-۲-۱- ۱- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه دوم ۹۰
۵-۲-۱-۳- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه سوم. ۹۱
۵-۲-۲- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه چهارم ۹۱
۵-۲-۱- ۱- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه پنجم. ۹۲
۵-۲-۱-۳- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه ششم. ۹۳
۵-۲-۲- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه هفتم. ۹۴
۵-۲-۲- نتایج تجزیه وتحلیل فرضیه هشتم. ۹۵
۵-۳- پیشنهاد های کاربردی ۹۶
۵-۴- پیشنهاداتی برای محققان آینده. ۹۷
۵-۵- موانع ومحدودیت های پژوهش. ۹۸
پیوست ها
پیوست الف :پرسشنامه . ۱۰۰
پیوست ب :جدول های آماری. ۱۰۳
منابع وماخذ
منابعفارسی. . ۱۱۳
بخش اول رفتار شهروندی
۲-۱-۱- مفهوم وتعاریف رفتار شهروندی سازمانی
مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اولین بار توسطارگان و باتمان در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی به دنیای علم ارائه شد. اغلب واژه های شهروند و شهرنشین به عنوان مترادف یا دارای مفاهیم نزدیک به هم به کار می روند اما حوزه مفهومی شهروندی با حوزه مفهومی شهرنشینی بسیار متفاوت است. در حالی که شهروندی اشاره به مجموعه حقوق و وظایفیک انسان در یک جامعه سیاسی و اجتماعی دارد، شهرنشینی شیوه ای از زندگی در محیط شهری است. بنابراین این دو در یک طیف قرار ندارند، از این رو شهروندی مربوط به مکان خاصی نیست، در حالیکه شهرنشینی اشاره بر نوعیاز رفتار و یا الگوی زیستی در یک محیط خاص(شهر) دارد. شهروندی مفهومی است بسیار گسترده، کلی و عمومی که سازمان اجتماعی، سازمان سیاسی و سازمان اقتصادی جامعه را به خود معطوف می کند.مطالعات متعدد و گسترده در زمینه شهروندی هم به خوبی نشان می دهد که این مفهوم در طول تاریخ و در جوامع مختلف هرگز پدیده ای واحد و یکپارچه نبوده است. در برخی تعاریف´´شهروندی´´ منزلتی است که موجبات برخورداری از حقوق و قدرت ها را فراهم می کند، در صورتیکه در منابع دیگر شهروندی نه تنها به موقعیت قانونی، بلکه به آرمان های دموکراتیک هنجارین باز می گردد. شهروندی قصد ارائه موقعیت و هویت مشترک و عام را دارد که به پیوند و همبستگی میان اعضای جامعه کمک می کند.موضوع حقوق و تکالیف شهرنشینان در رابطه با مدیریت محلی(شهرداریها و شوراها)، بخش کوچکی از عناصر اصلی شهروندی است. در واقع زمانی می توان شهروندی را در رابطه میان شهرنشینان و مدیریتهای شهری دخالت داد که سایر الزامات و بسترهای حیاتی شهروندی در جامعه در سطح کلان فراهم باشد مانند شکل گیری جامعه مدنی، دولت- ملت، به عنوان مثال : مشارکت شهری خود معلول شهروندی است و به بیان دیگرشهروندی مقدم بر مشارکت است. تحقق شهروندی بازتاب دو اصل مهم است، موقعیتی که افراد بر حسب حقوق و تکالیف خود کسب می کنند و شرایطی که جامعه برای کسب یا اعطای این موقعیت پدید می آورد. دسترسی بیشتر به منابع و امکانات آموزشی ،اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی فضایی مناسب و قابلیت زا برای رشد آگاهی و عمل به حقوق و وظایف شهروندی را فراهم می نماید. زمینه های اجتماعی متفاوت به لحاظ فقر، نابرابری و محرومیتیا توسعه نیافتگی تأثیر خود را به خوبی بر کم و کیف ش