2-7-3.مراحل پیادهسازی مدیریت دانش و اندازهگیری پیشرفت آن، روش «لوپز. 26
2-7-3-1.مرحله نخست مرحله آغازین و ورود. 27
2-7-3-2.مرحله دوم: جستجو و آزمایش… 28
2-7-3-3.مرحله سوم: کشف و هدایت راهنماها 31
2-7-3-4.مرحله چهارم: توسعه و پشتیبانی.. 34
2-7-3-5.مرحله پنجم برپایی مدیریت دانش… 36
2-8.مدل مراحل بلوغ مدیریت دانش در سازمان. 36
2-9.موانع و علل عدم پیشرفت.. 38
2-10.منابع انسانی و مدیریت دانش… 39
2-10-1.مدل بهره وری منابع انسانی در مدیریت دانش… 39
2-10-2.مدل بهره وری منابع انسانی.. 40
2-10-3.مدل پایههای ساختمان دانش…. 41
2-11.نقش انسان در مدیریت دانش… 43
2-12.ارکان انسانی و ویژگیهای افراد در سازمان مدیریت دانش… 46
2-13.گروه عهدهدار مدیریت دانش در سازمان. 47
2-14.مدیران پروژههای دانش… 49
2-15.تخصص لازم در تیمهای مدیریت دانش… 50
2-16.ارزیابی تمرکز دانش سازمان. 52
2-17.شیوه رتبهبندی.. 53
2-18.ارزیابی استراتژی دانش: اصول بنیادی.. 54
2-19.ارزیابی اثربخشی مدیریت دانش… 57
2-20.ارزیابی عملکرد. 58
2-21.مدل های ارزیابی عملکرد. 60
60
. 61
62
63
64
66
67
. 68
69
2-21-10..مدل پژوهش… 70
2-22.پیشینه داخلی و خارجی پژوهش… 70
فصل سوم:روش تحقیق
مقدمه. 75
3-1.روش تحقیق: 76
3-2.متغیرهای پژوهش… 76
3-3.جامعه آماری.. 76
3-4.نمونه آماری.. 77
3-5.ابزارهای جمع آوری داده ها 78
3-6.روایی.. 80
3-6-1 . روایی محتوایی : ……………………………………………………………………………………………………………………………. 81
3-7.پایایی.. 81
3-8.مدل مفهومی تحقیق: 83
3-9.روش تجزیه وتحلیل داده ها 84
3-9-1.آزمون کای دو. 84
3-10.فرایند پژوهش… 85
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 . مقدمه : 88
4-2 . آمار توصیفی : 88
4-2-1 . بررسی سن افراد نمونه : 88
4-2-2 . بررسی جنسیت افراد نمونه. 89
4-2-3 . بررسی تحصیلات افراد نمونه. 90
4-2-4 . بررسی پست سازمانی افراد نمونه. 91
4-3 . آمار استنباطی : 92
4-3-1 . آزمون نرمالیته : 93
4-3-2 . بررسی فرضیه های پژوهش… 93
4-4 . بررسی های جانبی پژوهش… 100
4-4-1 . ارتباط سن افراد نمونه و پاسخ به سوالات پرسشنامه. 100
4-4-2 . بررسی ارتباط بین جنسیت و پاسخ به سوالات پرسشنامه. 101
4-4-3 . ارتباط بین تحصیلات و پاسخ به سوالات پرسشنامه. 102
4-4-4 . بررسی ارتباط پست سازمانی و پاسخ به سوالات پژوهش… 104
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهاد
5-1 . مقدمه. 107
5-2 . خلاصه پژوهش… 107
5-3 . نتایج پژوهش… 108
5-3-1 . نتایج مشخصات فردی.. 108
5-3-2 . نتایج آمار استنباطی.. 108
5-4 . پیشنهادات پژوهش… 113
5-4-1. پیشنهادات مبتنی بر پژوهش… 113
5-5. محدودیت های پژوهش… 114
ضمایم. 115
منابع…………………………………………………………………………………………………………………… 119
منابع لاتین.. 121
منابع اینترنتی.. 125
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 126
فهرست جداول
جدول2-1: مراحل پیادهسازی مدیریت دانش از دیدگاه «کیم و لی.. 25
جدول3-1 آلفای کرونباخ متعییرها به درصد. 83
جدول 4-1 . آمار توصیفی سن افراد نمونه. 88
جدول 4-2 . آمار توصیفی جنسیت افراد نمونه. 89
جدول 4-3 . آمار توصیفی تحصیلات افراد نمونه. 90
جدول 4-4 . آمار توصیفی پست سازمانی افراد نمونه. 91
جدول 4-5 . آزمون کلوموگروف اسمیرنف… 93
جدول 4-6 . توصیف مولفه مدیریت دانش… 93
جدول 4-7 . آزمون t مربوط به مدیریت دانش… 94
جدول 4-8 . توصیف مولفه ایجاد دانش… 95
جدول 4-9. آزمون t مربوط به ایجاد دانش… 95
جدول 4-10 . توصیف مولفه ثبت دانش… 96
جدول 4-11. آزمون t مربوط به ثبت دانش… 96
جدول 4-12 . توصیف مولفه کسب دانش… 97
جدول 4-13. آزمون t مربوط به کسب دانش… 97
جدول 4-14 . توصیف مولفه انتقال دانش… 98
جدول 4-15. آزمون t مربوط به انتقال دانش… 98
جدول 4-16 . توصیف مولفه کاربرد دانش… 99
جدول 4-17. آزمون t مربوط به کاربرد دانش… 99
جدول 4-18. آزمون آنوا مربوط به بررسی ارتباط سن و پاسخ به سوالات.. 100
جدول 4-19. آزمون آنوا مربوط به بررسی ارتباط جنسیت و پاسخ به سوالات.. 101
جدول 4-20. آزمون آنوا مربوط به بررسی ارتباط تحصیلات و پاسخ به سوالات.. 102
جدول 4-21. آزمون آنوا مربوط به بررسی ارتباط پست سازمانی و پاسخ به سوالات.. 104
فهرست اشکال
شکل 2-1.مراحل پیادهسازی مدیریت دانش و اندازهگیری آن بر پایه منحنی بل 27
شکل 2-2 مدل مراحل بلوغ مدیریت دانش. 38
ش